It is currently Tue Nov 13, 2018 3:15 am




Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: corny cornballs
PostPosted: Sun Feb 27, 2011 5:39 pm 
Member
User avatar

Joined: Mon Mar 09, 2009 10:14 pm
Posts: 470
Location: Poconos to Philly
I hate when a producer tries to look "hip hop" taking all kinds of staged photos with mpcs and shit and then they admit in an interview that they been using laptop and software all along - FOH cornballs

feel free to join in and grip bout any corny ass shit that is bugging you today.

do you have cornballs effin up your flow?? share your stories

_________________
http://sinapse.bandcamp.com/
http://soundcloud.com/sinapsehiphop
http://strayneurons.tumblr.com


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Sun Feb 27, 2011 5:42 pm 
Member
User avatar

Joined: Mon Mar 09, 2009 10:14 pm
Posts: 470
Location: Poconos to Philly
whoops my stoned ass posted this in Production Techniques lol

meant to post in Freedom Of Speech obviously...I don't see many mods active so I doubt it'll get moved

_________________
http://sinapse.bandcamp.com/
http://soundcloud.com/sinapsehiphop
http://strayneurons.tumblr.com


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Sun Feb 27, 2011 5:52 pm 
Member
User avatar

Joined: Sat Aug 08, 2009 10:28 pm
Posts: 1358
Location: Oakland, CA
who are we talkin about!

_________________
https://soundcloud.com/springwater


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 2:50 am 
Member
User avatar

Joined: Thu Sep 09, 2010 6:28 am
Posts: 1270
Location: Seattle, Wa.
You tube cats STILL making mpc beats with just 2 bar loops auto chopped onto 16 pads, banging on em for a few seconds and acting like they just made the hottest shit ever. :?


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 3:45 am 
Member
User avatar

Joined: Wed Feb 13, 2008 6:12 am
Posts: 283
Location: northern california
unfortunately my man DJSHADOW, seems to have switched to computer producing almost entirely. he DEFINETELY has skills, but i was a little disappointed with "the outsider" album, all of his previous work was done on mpc's.

One big shout out though; Q-Tip's album "the renaissance" shows q-tip holding up an mpc (sick), and his beats still rock!

_________________
sp-505


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 5:04 am 
Member
User avatar

Joined: Fri Jun 22, 2007 4:37 pm
Posts: 2301
Location: Adelaide
I'm with OP..

There's nothing wrong with using computers for music,

just don't claim you are banging on an MPC in your vids or whatever..

_________________
Samples.


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 2:38 pm 
Member

Joined: Sat Jan 22, 2011 1:24 am
Posts: 444
:lol: :lol:


Last edited by 444 on Wed Aug 01, 2018 8:33 pm, edited 1 time in total.

Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 2:43 pm 
Member

Joined: Wed Feb 11, 2009 12:05 pm
Posts: 435
Location: live from spectrum, Gloucester.
and-o wrote:
djmellow wrote:
unfortunately my man DJSHADOW, seems to have switched to computer producing almost entirely. he DEFINETELY has skills, but i was a little disappointed with "the outsider" album, all of his previous work was done on mpc's.

One big shout out though; Q-Tip's album "the renaissance" shows q-tip holding up an mpc (sick), and his beats still rock!


I'm pretty sure he said that he wanted to do something different for that album and not sound like Entroducing. I don't thing it has anything to do with gear.


that album would of be good if he cut all the shit bay area tracks, no disrespect to anyone bay heads here but those tracks were awfull and ruined the album imo.

_________________
404

http://spectrumhq.tumblr.com/
http://soundcloud.com/spectrumhq


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 2:49 pm 
Member
User avatar

Joined: Wed Feb 13, 2008 6:12 am
Posts: 283
Location: northern california
you're right and-o, the gear doesn't necessarily matter, and i respect his right to make music any way he chooses, i guess i was just a little disappointed with that album. i thought it strange too that for an artist like dj shadow who's a great turntablist, "the outsider" has no scratching on it.

_________________
sp-505


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 4:28 pm 
Member
User avatar

Joined: Mon Mar 09, 2009 10:14 pm
Posts: 470
Location: Poconos to Philly
just to clarify def don't think there is anything wrong with using software...

I just saw an interview with a semi big name local producer, who I don't want to put on blast, where he said he has been using software all along but I've seen pics with him and a mpc2000...

My feeling is just embrace the fact that you use FL and a corny lil oxygen keyboard - don't front and try to seem more credible by posing with equipment you have never even used

I think I remember something similar with DangerMouse and some others but it's escaping me at the mo

_________________
http://sinapse.bandcamp.com/
http://soundcloud.com/sinapsehiphop
http://strayneurons.tumblr.com


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 4:43 pm 
Member

Joined: Thu Jun 17, 2010 6:12 pm
Posts: 277
Location: germany
a.D. wrote:
You tube cats STILL making mpc beats with just 2 bar loops auto chopped onto 16 pads, banging on em for a few seconds and acting like they just made the hottest shit ever. :?



+1

_________________
FUNKY BE▲TS ON SNDCLD&YTB ◮▽◮▽


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 5:01 pm 
Member
User avatar

Joined: Mon Mar 09, 2009 10:14 pm
Posts: 470
Location: Poconos to Philly
a.D. wrote:
You tube cats STILL making mpc beats with just 2 bar loops auto chopped onto 16 pads, banging on em for a few seconds and acting like they just made the hottest shit ever. :?


the only one who followed suit and came in with a gripe.

def feel you on that...the 16 level autochop is the definitive noooob move when it comes to the mpc, everyone starts off by recording in loops and autochopping them. then you are like "wait I have to think and be creative and do my own chops otherwise this gonna be a choppy pile of horse shit every time"

_________________
http://sinapse.bandcamp.com/
http://soundcloud.com/sinapsehiphop
http://strayneurons.tumblr.com


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 8:23 pm 
Funniest Member of the Year '09

Joined: Tue Jul 10, 2007 4:06 am
Posts: 1878
computer beats are like working at mcdonalds .

if you want the real sound , gotta make the shit right

_________________
I/O - EHT - Evangelist.


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 11:52 pm 
Member
User avatar

Joined: Fri Apr 03, 2009 9:31 pm
Posts: 779
there are no resample fonction or shitty sequencer on any legit software. Still I can't seem to be able to work with them.

_________________
Image

BANDCAMP OF DOOM


Offline
 Profile  
Top 
 Post subject: Re: corny cornballs
PostPosted: Tue Mar 01, 2011 7:17 am 
Winner of Bronze Medal
Winner of Bronze Medal
User avatar

Joined: Sun Aug 03, 2008 6:26 am
Posts: 2676
Location: Pasadena, CA
captian crunk wrote:
computer beats are like working at mcdonalds .

if you want the real sound , gotta make the shit right


for the most part i agree, but the nn-xt sampler in reason can do just as much as ANY mpc, if not more. but i hate using a mouse to make beats (and it takes WAY too many steps).

_________________
http://soundcloud.com/k-e-l


Offline
 Profile  
Top 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next



Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to: